Januari, 20.

 
Suttit länge nu med detta inlägg och inte kommit någonstans eftersom jag inte vet hur jag ska börja, blir ju alltid samma tråkiga inledning på "ridningsinläggen" vilket jag inte gillar.
 
Var ute i stallet strax efter lunchtid och strax efter mig kom även Cissi. Mockning och lite fix gjordes först och sen tog vi in hästarna. Enter hade det riktigt jobbigt under tiden jag gjorde iordning honom för först gick massa människor förbi utanför stallet på vägen, sen kom en främmande häst ridandes och sist en traktor med släp. Han blev riktigt upprörd inne i sin box. 
 
Vi red iväg genom lilla skogen som var helt igensnöad. Herregud, inte ofta man är med om att man blir så snöig och då gick ändå Toppen först och drog ner massa snö. Fick till och med hoppa av för att få bort all snö från mig själv, stod inte ut med massa snö i nacken. Från skogen kom vi ut på Brunnbyvägen och red sen mot Klinta. Vi skulle ju testa på en ny väg så vi red in vid Klinta och red en slinga runt så vi kom upp bakom Klinta IP. Både Enter och Toppen tyckte det var läskigt med ett nytt ställe med massa nya saker. Nyttigt. Vi avslutade rundan med en ny stig in i lilla skogen från vägen som leder till stallet. 
 
En väldigt bra ridtur med massa nya saker för hästarna. 
 
 
/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0