Jobbig häst

 
Enter var ett riktigt as idag om jag får säga det själv. Började att han var jätte dryg när jag gjorde iordning honom, stod och blåste hela tiden och var allmänt stissig. När jag red iväg så skulle han inte gå förbi ett hus som han tycker är läskigt men idag betedde han sig som att det låg tusen lejon bakom varje krön. 
 
Han stannade, klev ett steg fram för att sedan kasta sig runt och stå och studsa. Slutade med att jag fick backa honom upp för hela backen som är innan huset och sen vända för att skritta förbi. Red ner till ett fält och skrittjobbade honom. Då skötte han sig jättebra och jobbade på fint, men så fort jag red hem blev han lika spänd och stissig. Aja, så är det med hästar.
 
Slängde ut granris och massa smågrenar till hästarna efter ridningen. Dem uppskattade det verkligen. Granriset var helt borta när vi tog in dem och flera grenar också, dem som var kvar var sönder gnagade så jag slängde in nya grenar till imorgon. 
 
 
/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0