Konditionsträning

Red ut med Johanna idag. Jag kan inte direkt påstå att underlaget är det bästa just nu. Funderade på hur jag ska kunna rida Sigge ordentligt nu när vi har kommit igång och så han håller igång till träningarna som är snart. Stället där jag har spenderat varje dressyrpass under vinter håller inte riktigt längre så måste hitta något nytt. Men åter till dagen. Vi hade tänkt att rida till rakbanan och se hur underlaget var där och hoppades på att det åtmistonde skulle gå att trava. Men nej, det var bara massa is där. Men som tur var så hittade vi ett fält, stubb, som det fortfarande låg massor med snö på då det låg precis bredvid skogen där inte solen kom åt så bra. Snacka om bra underlag och att det var en del snö gjorde bara saken bättre. Vi galopperade fram och tillbaka efter att ha värmt upp hästarna. Självklart fick de några skrittpauser också. Sigge fick ta i och verkligen få upp galoppen, tack vare snön. Höll ihop honom samtidigt som han skulle trama på och han var hur fin som helst!! Dock väääldigt pigg. Jobbade i bra form och efteråt hade jag ett riktigt lurvmonster till häst, så svettig var han.
 
 
På vägen hem skrittade vi en längre väg genom skogen för att verkligen skritta av ordentligt. Det hade börjat blicit lite mörkt innan och såklart så var det ännu mörkare inne i skogen. Min pannlampa fungerade inte så bra och själv hittar jag inte alls där. Johanna hittar men var osäker på vägen. Lyckat. Själv trodde jag att vi skulle gå vilse och blanda ihop alla stigar, men då, ännu en gång glänser min häst till rejält! Vi har inte gått där särskilt många gånger och det var ett bra tag sen sedan sist, men ändå så hittade han hela vägen hem, valde stigar som jag först inte såg, men går rätt hela tiden. Släppte tyglarna tillslut och lät honom bara gå och leder oss rakt hemåt. Snacka om att jag har en underbar häst som löser alla problem! Bäst är bara förnamnet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0