Något jag måste träna på

Jag har några saker i min ridning som jag är fullt medventen om att jag VERKLIGEN måste förbättra. Så jag försöker att tänka extra mycket på dessa sker när jag rider för att få in det och känna "rätt" känsla. Självklart finns det betydligt fler saker som jag måste förbättra men dessa ligger på prioriteringslistan!
 
Min sits: Jag måste komma ner mer i sadeln, luta mig bakåt och trampa ner hälen. Inte den snyggaste bilden precis innan ett galoppombyte. Men den visar tydligt mitt problem, jag lutar mig väldigt mycket framåt, drar upp skänkel och liksom lättar från sadeln.
 
Hålla på yttertygeln och ha mera stöd där. Det blir att jag bara släpper på yttern vilket inte ger så br resultat. Jag måste ha betydligt mer stöd och rida mer på yttertygeln. Det är värst i höger varv, men samma sak händer även i vänster varv.Genom att få mer stöd på ytter så inte den glappar och nästan hänger så får jag ihop honom mera, vilket han behöver för att jobba mera. Sigge är även expert på att skjuta ut bogen och så behöver jag stödet ännu mera så att han inte ska komma undan.
 
Korta upp tyglarna. Jag rider alltid med för långa tyglar, vilket även kommer in i förgående stycke om yttertygeln. Lite samma sak här, jag släpper på tyglarna och ger inte Sigge något stöd.
 
Alla delarna hänger ihop med varandra på sätt och vis. Jag tycker personligen att dessa delar är ändå rätt viktiga så därför försöker jag tänka extra mycket på det nu när jag rider. Skärpning Ida!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0