Race

 
Idag hade jag planer att rida tillsammans med Cissi och Lena, men tyvärr var Rossi halt så det blev bara jag och Cissi. Varken hon eller jag hade någon direkt idé eller lust att rida någon längre ridtur så vid började med att rida ut en runda innan vi avslutade i en av hagarna. Red först två varv trav och två varv galopp tillsammans med Cissi men sen räckte det för Toppen så då körde jag vidare en stund medan hon skrittade.
 
Körde lite busridning med massa fart vilket Enter verkade älska. Drog först en långsida där jag hetsade igång honom lite och såklart satte han in högsta växeln från start. Därefter skulle han bara köra. Varje gång jag svängde och han fick en raksträcka framför sig (oavsett längd) så skulle han gasa. Och gasa det gjorde han. Öronen helt spetsade och bakbenen paddlade på som aldrig förr. Älskar att bara få brassa på allt hästen kan ibland, få saker som kan slå det. 
 
Avslutade med en avskrittning på plogad väg.
 
Det är verkligen sjukt skönt att inte ha några krav på sin ridning. Att bara få flumm rida någon dag är nyttigt. För både häst och ryttare. Känns som att båda presterar bättre då när man väl kör ett dressyrpass. 
 
 
/ Ebba 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0