Tidenistallet

 
Tycker att det alltid är så svårt att börja dessa "dagens ridning" inlägg. Blir alltid "idag red jag.." vilket jag tycker är så tråkigt. Men det får väl bli en sådan idag också för precis som jag skrev igår så blev det en uteritt i skritt med Cissi och Rebecca i ungefär 45 minuter. 
 
Enter skötte sig kanoners och varvade med att gå först ibland. Försökte även jobba honom ett tag men tappade intresset rätt fort för det så jag struntade i det istället. 
 
Väl tillbaka i stallet så fixade jag mockningen och all mat. Packade 5 uppsättningar med höpåsar till den kommande veckan så imorgon behöver jag bara packa en uppsättning så har jag för hela veckan sen. Fyllde på med torv och satte upp en ny slicksten. Denna gången blev det ju med banansmak och det luktade så gott i boxen när den var uppe. 
 
Innan jag åkte hem så fixade jag med sadlarna. Bytte schabrak och klippte till varsin renskinnspadd från renskinnsfällen jag köpte förra helgen. Har blivit så van vid den gamla som är rätt sliten nu så dem nya kändes helt fantastiska - riktigt lena och mjuka. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0