Två gosar

 
Idag orkade jag inte rida, kom ut till stallet vid tjugo över fem efter en långdragen dag i skolan. Som tur var hade mamma varit ute och fixat allt tidigare på dagen. Tack för det! Så idag blev det bara massa pyssel. Höll på med Enter i en timme. Började med att dra av massa päls med en gummiborste eftersom han fäller så mycket. Därefter smörjde jag hans hovar, rycktade, borstade allt tagel innan jag till sist borstade huvudet (vilket han avskyr). 
 
Lindade hans framben med paddar för han var rätt gallig i båda, han är alltid lite extra varm och gallig i det högra som är hans "problemben" så då bestämde jag att linda det och man kan ju liksom inte bara linda ett ben. 
 
Linimentade hans rygg, bakknä, haser och senor på bakbenen med arnika innan nattskydden åkte på.
 
 
Innan jag åkte hem pysslade jag även en halvtimme med Lilly som är min mosters sto. Hon fäller precis som Enter men mycket mer eftersom hon inte är rakad på delar av kroppen. Så hon fick en genomgång med en gummiborste innan jag borstade henne. Lilly blir 4 i år och relativt ohanterad eftersom hon skadade sig i hagen som 1 åring och kommer aldrig hålla för ridning. 
 
Sprayade man och svans med pälsglans vilket hon tyckte var lite läskigt men stod snällt stilla. Stod och kliade henne en stund också innan vi avslutade med att lyfta hovarna. 
 
 
Båda två fick fläta i pannluggen dagen till ära!
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0