1 Juli

 
Min första dag på sommarlovet där jag inte har haft nått jobb. Jag har alltså varit helt fri att göra vad jag vill, grymt skönt. Åkte till stallet vid ett och hjälpte till för att röja i skogshagen. Jag, Helmer och min moster tog bort tre träd som blåst omkull, sågade bort massa lågtsittande grenar på flera granar så hästarna enklare kan gå in under dem och allmänt fix för att få det fint i hagen. 
 
Hade inte direkt något sug för att rida då det var så varmt ute. Som jag känner nu kommer ridningen gå på halv fart fram till att jag åker till stugan om lite mindre än två veckor. Medan jag är där får Enter vila och sen ska ridningen tas igång på riktigt igen. 
 
Idag blev det bara pyssel och sen lite trickträning. Tvättade svansen på Enter eftersom den blivit så äcklig, fick den inte helt ren men känner att den kommer vara exakt likadan igenom om två dagar så det får vara. 
 
Trickträningen gick sisådär. Känner att vi står stilla och nu vet jag inte hur vi ska ta oss ur det. Tycker att det skulle vara coolt att fortsätta framåt med nya trick men känner att min kunskap sviker. Äsch, får ta upp det till vintern igen helt enkelt. 
 
 
 
Beroende på vädret imorgon kanske jag slänger på dressyrsadeln och trimmar lite.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0