10 juli

 
Tack vare regnet som kom imorse så var Enter ett lermonster när jag kom ut. Helt ingnuggad med lera från topp till tå på båda sidorna. Dock känner jag att det inte gör så mycket på sommaren för jag känner att jag inte lägger ner lika stor tid i stallet på sommarna som när hästarna står inne. Sen vill man ju inte borsta för mycket när det är svinvarmt ute heller eftersom hästen blir varm av det, så det var längesen vi stod och borstade som idag. Mysigt var det iallafall. 
 
Blev en skritt tur idag. Först ute vid vägen runt ett fält och sen tog vi en sväng i skogen. Har undvikit skogen nu ett tag eftersom det är så mycket mygg och andra äckliga insekter där men tog en runda i lilla skogen för att avsluta ridturen. Det märks verkligen att det var längesen Enter gick i skogen, han klev gärna på varenda sten och rötter han kunde hitta på ett ungefär. Skogsridning ger väldigt mycket faktiskt, även om man bara lullar runt. Man får en häst som blir säker på foten och som har koll på sin omgivning. Även fast Enter var lite snubblig några gånger idag så behöver jag aldrig känna mig osäker eftersom han har koll på vad han gör - behöver aldrig vara rädd för att vi ska snubbla omkull när vi är i skogen. 
 
Efter ridningen släppte jag ut honom till Lilly och Tasty igen. 
 
 
 
 
 
 
Värsta familjen ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0