3 juli

 
Idag blev det dags att mocka ur boxen helt och hållet. Parkerade Enter utanför stallet med en höpåse och en vattenhink innan jag började fylla på skottkärran med torven som jag hade kvar. Så skönt att bara kunna ställa honom på platser och sen står han där. Går han iväg så behöver jag bara säga till honom och då stannar han.
 
När boxen var tömd så var det dags för ridning. Fick bli en skritt tur på asfalt. Red i ungefär en timme och på ställen där jag inte brukar rida. Red som att jag var påväg mot Stora skogen men följde den vägen hela vägen ut till Gamla Stockholmsvägen och sen red jag cykelbanan tillbaka till Lista igen. Brukar inte rida längs hela stora vägen men Enter brydde sig inte så mycket, dock kände jag att han slappnade av mer när vi kom till cykelbanan som han är van att gå på. Han skötte sig jätte bra idag och bara lunkade på. 
 
När vi var tillbaka i stallet så tvättade jag hans svans då han fått äckliga sår på svansroten som han får varje sommar. Ställde honom vid Lillys hage medan jag tvättade såren och hela svansen. Lilly och Tasty kom fram. Enter och Lilly hälsade på varandra och kliade på varandra. Enter hälsade även på Tasty några gånger, Farbror Enter skötte sig bra med fölisen. Enter och Lilly stod sen och gosade rätt länge så han fick stå kvar där en stund med henne. 
 
Några bilder från dagen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0