5 juli

 
Blev ingen ridning idag. Enter har fått mugg och när Enter får mugg så är det inte att leka med. Han får som köttsår, blir svullen och går det tillräckligt långt så blir han halt. Det är inte direkt jätte mycket mugg men han har börjat svullna på i benet från under kotan upp längs hela senan. 
 
Det är det här jag inte gillar med sommaren. Enter får aldrig mugg varken vår, höst eller vinter men på sommaren kan den komma. Helst skulle jag vilja ha in honom på nätterna nu för det läker ju fortare om han får komma in där det är torrt, men det är ju inte så lätt med en häst som inte kan vara själv. 
 
Tvättade benet från hoven upp till hasen, la därefter på ett omslag under kotan där muggen är. Lindade bakbenet med en linda, vill inte att det ska bli mer svullet. Som sagt, helst skulle jag vilja ställa in honom och linda benen ordentligt med stallbandage men denna lösning fick duga idag. Blir det värre ska jag fråga om någon kan tänka sig ha sin häst inne under några nätter. 
 
 
Hjälpte till att fixa iordning uteboxarna som varit lite nedskruvade under vintern när vi hade hösilage därute men nu är dem redo att användas. Stallet ska städas på söndag och vi pratade även om att fixa snyggt och måla uteboxarna under nästa vecka. Planen som jag förstår är att efter sommaren ska Enter, Lilly och Tasty flyttas ut dit. 
 
Lite vemodigt att lämna inneboxarna men jag vill ju egentligen ha honom där ute. Mycket bättre boxar som är mer än dubbelt så stora som inneboxarna och för att inte tala om luften. Men visst var det mysigt att ha honom inne nu det senaste året. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0