8 Juli

 
Idag red jag Enter igen efter en tre dagars vila. Ville ju inte rida honom när benet tjocknade så mycket och sen har dagarna bara rullat förbi utan att jag ridit. Men idag så fick det bli en tur. Blev dock bara en barbacka tur på hårt underlag så bara skritt. Har inga planer på att "sätta igång" honom nu denna vecka eftersom jag åker bort i helgen och är borta i en vecka ungefär. Medan jag är borta så vilar han helt så då känns det meningslöst att försöka komma igång och köra några trimm pass. 
 
Enter skötte sig iallafall när vi red. I början var han lite slingrig och han ville nog helst vända och gå hem igen, men han slappnade av efter en stund. Man måste komma förbi en viss plats innan han inser att han inte får gå hem och då struntar han i det och bara går istället. 
 
Efter ridningen släppte vi ihop Enter med Lilly och Tasty. Dem ska gå tillsammans under dagarna i en större hage en bit från stallet eftersom Lilly har betat ner gårdshagen. På nätterna går Enter dock med killarna och Lilly och Tasty går själva i gårdshagen. 
 
Eftersom Enter redan har hälsat så mycket på Lilly och Tasty så tyckte han inte att det var en så stor grej med ihopsläppet. Han struntade mest i dem och gick för sig själv. Lilly gjorde inte så mycket heller men Tasty gick runt och utforskade hagen lite. Efter ungefär en halvtimme så stod Lilly och Enter tillsammans med Tasty som var lite var som helst runt dem. Godkänd insats av Farbror Enter alltså. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0