Även jag började min resa på en ridskola.

 
För dem flesta börjar resan genom hästlivet på en ridskola, det gjorde det även för mig. När jag var åtta år hade Hamre Ridskola här i Västerås en familjedag som man fick komma på och testa på att rida samt göra massor av andra saker. Givetvis var ridningen bara ett varv i skritt i ett ridhus med en ledare men för mig är det ändå ett väldigt starkt minne jag har från min tid på ridskolan. På plats anmälde min mamma mig till ridskolan och jag skulle få börja i en nybörjargrupp med mina vänner från klassen. 
 
Jag började rida på Hamre Ridskola när jag var åtta år och red där i fem år innan jag slutade. Den första ponny jag red på lektion var Nougat, som snabbt blev min favoritponny. Han var den där pigga hästen som inte de flesta barnen tyckte om och jag fick även höra mycket skit om just honom. Varför jag kunde gilla honom för han bet ju alla som skulle rida honom och att han bara skenade omkring i ridhuset. Ibland kände jag att det var vi mot alla andra. Något år efter att jag började rida på Hamre så såldes Nougat och jag förlorade min favoritponny. 
 
Jag var aldrig den typiska ridskolebarnet som hängde i stallet hela dagarna och hade sin skötponny att ta hand om, faktsikt så hade jag aldrig någon sköthäst alls under tiden jag red på Hamre. Jag minns att jag gjorde hästskötarexamen för att få börja sköta min favorithäst men sen slutade jag rida när jag hade fått Enter. Självklart var jag i stallet andra dagar än just dagen jag red på men inte allt för ofta. 
 
Tisdag var den gyllene dagen. Det var då jag red i min ridgrupp för Stina Engelin som var ridlärare på Hamre när jag red där. Genom åren så kom det nya hästar som föll mig i smaken och som jag gillade lite extra en alla andra. Geordie, Clover, Twix och West var några av dem som jag gillade mest under min tid på ridskolan. 
 
Men i och med att jag fick Enter så tog min tid slut. Jag red kvar en termin på Hamre efter att jag fick Enter och sen slutade jag för att endast bli en privatryttare. Tiden på Hamre var en väldigt bra tid, jag minns den endast med lyckliga stunder och goda minnen. 
 
Haha, detta är jag på Twix under min näst sista termin skulle jag tro. Lektionsmästerskap där jag hade honom i både dressyren och hoppningen som denna bild är ifrån. Minns att jag var så stolt över att vi hade galopperat hela banan medan flera i min grupp travade. Dock smet Twix på sidan av ett hinder två gånger så jag dunkade in mitt knä i hinderstödet båda gångerna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0