Den som följer i andra fotspår kommer aldrig först

Efter att jag had ätit frukost imorse åkte jag ner på stan för att göra ett bankärende (vuxenpäng till mig!) och klippa mig. Därefter blev det lunch hemma med mamma och syrran för att sedan dra vidare ut till stallet. Väl där var det bara att börja arbeta! De höll på att köra hö så hjälpte till med det. Varierade mellan att lasta på balar på rullbandet från vagnet och att stapla balar i foderutrymmet. Jösses vad mycket hö det finns där nu och imorgon kör vi in ännu mer.
 
När det var klart gjorde jag iordning Sigge för lite ridning och begav mig ut på fältet med Alva och lilla ponnyn. Blev inte så speciellt hårt idag, men kände att det inte gjorde så mycket då det även var väldigt varmt. Vi red några varv åt båda hållen i samtliga gångarter och det gick bra. Till en början kändes Sigge lite seg men efter första galoppen kom han igång.
 
Två bilder från idag.
Imorgon hade jag planerat att känna lite på dressyren så hoppas att det inte är lika varmt som idag. Mer hö ska staplas och Sigge ska få sig ett ordentligt bad.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0