Framknä och skit

 
Uppdateringen har verkligen varit dålig den senaste tiden. Har inte direkt någon förklaring till det hela, motivationen till allt är väldigt låg just nu. Red Enter igår, skrittade ut i stora skogen med min kusin på morgonen och allt gick som planerna. Enter var lugn och gjorde det han skulle. 
 
Efter ridning skoddes Enter, fick då beskåda hur hans framknä blir. Båda bakbena och höger framben gick jättebra att sko men när Pelle skodde vänster framben så tyckte Enter att det blev obehagligt. Han började först att kliva fram med bakbena in under sig och försöka puffa på min hovslagare. När jag tog bort hans huvud så drog han upp det så högt han kunde och sen skakade han till i hela kroppen. Därefter la han hela sitt huvud på min axel och verkligen tryckte ner huvudet. Lilla gubben. När Pelle var klar och släppte ner hoven så stod han med benet i luften en bra stund innan han ställde ner det. 
 
Jag märker att hans framknä begränsar honom, att det finns grejer där inne som gör det jobbigt för honom. Det är alltid jobbigt att se när ens häst har ont, men eftersom det tar ungefär 5 minuter att sko en hov så känns det ändå rätt okej, det är ju nått som måste göras. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0