Fredagens hoppträning

Lite sent kanske men tänkte berätta om hur hoppträningen gick i fredags.
 
Jag började med att värma upp lite på egen hand medan jag väntade på Annelie. Det var väldigt varm i fredags så red kravlöst och rätt lugnt men ändå så att han skulle komma igång. Jag fick sedan börja travhoppa fram på ett räcke på diagonalen, ganska nära ena hörnet. Jag skulle landa i galopp och galoppera ut till spåret där jag sedan saktade av. Första gången var jag inte riktigt med och allt blev mest slappt så då smet han åt sidan men efter det gick det bra.
 
Därefter skulle jag hoppa på en linje med två hinder, normalt 6 galoppsprång mellan. Eftersom hinderna fortfarande var så pass låga så blev det mer normalt med 7 galoppsprång just då. Denna linje skulle jag komma på tre gånger i rad åt båda hållen, första med 8 galoppsprång, sedan med 7 och sista rundan 6 språng. Han var riktigt fin faktiskt och lyssnade jättebra på mig. Vi la även in en studsserie på tre hinder som jag skulle komma på och som vanligt hoppade Sigge dem som ingenting.
 
 
Väl när jag skulle få hoppa bana hade Annelie byggt lite allt möjligt att träna på: olika linjer och en kombination. Jag fick verkligen tänka på mig väg och jobba med den, vilket jag behöver. Sista rundan är jag faktiskt väldigt nöjd med då jag fick till mycket bättre svängar jämfört med första gången.
 
 
Sigge var förvånadsvärt pigg i fredags, trodde han skulle vara trött med tanke på värmen meeen så fel jag hade. Mot kombinationen drog han som bara den och på linjerna brukar vi ofast ligga ett galoppsprång under än det normala. Han kom kort in någon gång men hade inga probelm att gå på rätt antal, vilket är ett tecken på att han faktiskt bjöd framåt vilket var kul!
 
 
Sigge kändes hur fin som helst och väldigt fräsch i kroppen, spänstig i kobinationen trots att vi kom väldigt nära andra hindret så var han kvick upp och tog det som ingenting. Snacka om glädje när han är så fin som han är och ändå är 21 år!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0