If you never try you'll never know

Tjenare! Min dag började med en körlektion som gick väldigt bra. Någon gång under dagen ska jag bege mig till stallet och utöver det ska jag plugga en hel del körkortsteori.
 
Idag har jag ingen aning om vad jag ska hitta på med Sigge. Igår fick han ett ordentligt pass på paddocken som jag är såå nöjd med. Med tanke på att vi inte har ridit dressyr på ett bra tag så var han jättefin. Jobbade en del med galoppen och gjorde egentligen kanske rätt simpla övningar, men som ger väldigt mycket för Sigge. Det stod några hinder uppställda på paddocken så jag valde ut två stycken som stod bra till att använda som riktmärke. Jag kom i galopp, gjorde volt runt ett hinder och ökade sedan ut ur volten. På längsidorna tänkte jag mer framåt och ställde honom utåt. Kanske låter lätt som en plätt men som sagt så är det övningar som är väldigt nyttiga för Sigge. Jag brukar få göra dem på träningarna för Annelie ibland. Utöver det jobbade jag även på en volt utan stigbyglar, snacka om att jag måste jobba upp mina ben och mage! Haha! Under hela passet så försökte jag att verkligen tänka på min sits, otroligt nyttigt och något jag måste jobba massor med!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0