Mina sadlar.

Detta är då mina älskade sadlar som jag aldrig i hela mitt liv skulle kunna klara mig utan. 
 
Hoppsadeln - en Jacson Santa Cruz Celine 
Köpte denna 2009(?) skulle jag, kanske tidigare efter att vi hittade att bommen var sne på min gamla sadel. Köpte hoppsadeln ny så den är helt inriden på både mig och Enter. En väldigt skön sadel då den har ett vaderat säte. Avtagbara knävulster och vadklossar vilket är ett plus!  
 
Dressyrsadeln - en Henri de Rivel 
Vet inte så mycket mer om den förutom att det är en HdR. Säljaren visste inte storlek eller bomvidd så vi fick den till ett väldigt bra pris med tanke på hur bra skick den var i. En sadel som är väldigt behaglig att rida i. I början tyckte jag inte så jätte mycket om den då jag tyckte att kåpan åkte uppåt när man red. Nu älskar jag den och har inte tänkt någonting på kåpan på ett bra tag. Denna sadel är ett av de bästa köp jag gjort i hästlivet! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0