Skriver av min glädje!

Då var jag anmäld, den 26 juli sticker jag och Sigge till Avesta för hopptävling! Vi ska hoppa 90 cm och 1 m, det ska bli så himla skoj! 
 
Jag har tänkt en del på hur mycket jag ändå har lärt mig sedan jag flyttade till det här stallet i oktober 2012. Jag har haft tillgång till tränare dagligen att bara rådfråga eller tips på bra övning. Att ha någon som nästan dagligen är involverad (på olika sätt) under mitt ridpass är en stor förändring jämfört med vad jag har haft det tidigare. Allt ifrån att verkligen träna och ha en som tittar och kommenterar varje rörelse och steg till att ha ridit tillsammans eller bara sett en glimt från gårdsplanen. Jag tycker bara det är så himla skönt att ha kunniga människor runt omkring mig som jag hela tiden kan lära mig av, både inom ridning och hästhållning.
 
Utöver det, får jag även möjlighet att följa med ut på flera tävlingar med stora klasser och lära mig en hel del inom det. För varje gång jag följer med på en tävling lär jag mig någonting nytt som jag tar med mig i mitt bagage. Men det är inte bara lärdom, det är upplevelser jag alltid tar med mig. För vissa kanske det låter banalt, men för mig, som började på ridskola och alltid drömde om en egen häst, att en få uppleva det och dessutom allt detta tycker jag är skitkul! Att få åka iväg på med trevligt sällskap, se fina hästar och duktiga ryttare och dessutom lära sig mängder av saker. För några tävlingar sedan stod jag på framhoppningen och rätt som det var flög Malin Baryard och hennes häst över hindret bara någon decimeter ifrån mig, och idag träffade jag bl.a Tyra Sjöstedt. Jag har även fått möjlighet att åka på tävlingar regelbundet. Innan jag flyttade hit blev det någon tävling om året ungefär av den anledning att jag inte kunde ta mig till tävlingen. Nu kan jag tävla betydligt oftare och varje dag får jag starkare motivation när jag kliver in genom stalldörren.
 
Det går nog inte att beskriva min glädje att jag får möjlighet att göra allt detta som jag brinner för. Som grädden på moset har jag ju även vid ett flertal tillfällen fått chansen att rida Annelies hästar, som tävlar på hög nivå och är riktigt fina. Sigge kommer alltid vara bäst för mig men att rida en så pass fina hästar som hon har är en häftig känsla!
 
Egentligen skulle jag kunna rabbla upp tusen saker till, men det jag ville komma till är att jag är väldigt lycklig som får uppleva allt detta, som kanske verkar fjantigt i en dels ögon, men som för mig är väldigt roligt! Med andra ord är jag väldigt nöjd med livet jag lever idag och alla människor som finns vid min sida och bara ger mig massa positiv energi, både inom och utanför hästvärlden!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren

Lycka till!

Svar: Tack! :)
fullblodsmupparna.blogg.se

2013-07-16 @ 00:22:19
URL: http://satilaryttaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0