Tävling i Avesta

Tjenare! Idag var det tidig morgon som gällde för min del, åkte till stallet och fixade det sista för att sedan rulla mot Avesta för tävling. Jag mår mycket bättre idag och bestämde mig därför för att prova hoppa första klassen, skulle jag då inte ha känt mig så bra så var planen att Annelie skulle hoppa den andra klassen.
 
90 cm: (clear round)
Sigge kändes väldigt fin måste jag säga. Jag var så nervös så jag skakade (haha jag måste verkligen jobba med min nervositet!) men Sigge skötte allt alldeles utmärkt. Mitt mål med rundan var att jag skulle rida den felfritt och rida bra vägar, vilket jag tycker att jag uppnådde. Det blev en felfri runda, Sigge kändes fin och mina vägar har i alla fall blivit bättre jämfört med tidigare rundor. Så jag kan inget annat än att vara nöjd. Har egentligen inte speciellt mycket att säga om denna runda, det var ingen riktig känsla av att det gick bra men tycker absolut inte att det gick dåligt på något sätt, så jag är nöjd!
 
Banskiss:
 
1 m: (A:0+A:0)
I grunden var han jättefin, kunde dock ha varit lite mer framåt. Grundomgången gick bra och vi tog oss runt felfritt. Däremot kom vi lite kort in i kombinationen, 4a-b, och sen blev det långt till hinder nummer 5 men det var inga problem. Jag hade ungefär samma tänk i grundomgången som i tidigare klassen, felfri och jobba med vägarna. Vi tog oss till omhoppning, jag bli alltid lite fööör taggat när jag märker att jag kommit till omhoppning, bestämde. Så idag bestämde jag mig för att ändå rida lite bättre vägar och vara felfri än att chansa en hel del. Så vi hade inte den snabbaste tiden, men jag är nöjd ändå. Däremot så drog vi såklart på oss 4 fel ändå. Efter hinder nummer 10 tappade jag farten när jag skulle vända runt till nummer 11, som var en kombination. Med knappt någon fart kom vi kort in och Sigge räckte inte riktigt över det andra hindret som var en oxer, så rev bakre bommen. Trots det så är jag såå nöjd med honom, det kanske inte såg speciellt snyggt ut men han kämpar verkligen om man hamnar fel, min krigare. Så med tanke på att jag legat med hjärnskakning en vecka innan och han knappt blivit riden, plus massa andra saker, så är jag riktigt nöjd med dagen. Den där rivningen klandrar jag inte honom för, snarare en extra klapp som kämpade som bara den för att ta sig över. Min duktiga springare!
 
Banskiss:
 
Som sagt supernöjd med Sigge, han sköter sig suveränt på tävlingsplatser och ställer alltid upp. Skönt med en sådan häst faktiskt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0