12 juni

 
Idag är första dagen ute på nätterna för våra hästar. Dock ska det vara kasst väder imorgon så vet inte om jag slängr in Enter då över natten eller hur det blir. Kan tänka mig att han är väldigt upprörd nu och att han verkligen inte kan förstå varför ingen tar in honom, han brukar ju liksom gå in vid halv nio? 
 
Enter fick idag gå ut på en liten promenad på kanske tio minuter när Cissi skrittade fram Toppen. Enter såg verkligen trött ut idag så funderar på hur han kommer se ut imorgon. Borstade, sprayade med flugspray och gav kraftfodret sen fick han gå ut i hagen igen. 
 
Idag fick jag även testa på att rida Toppen. När jag skulle sitta upp var han lite osäker på det hela - men det är ju bara Cissi som har ridit på honom i över ett år och så är han ju bara 4. Precis när jag hade suttit upp så var han lite spänd men det släppte rätt snabbt. Skrittade runt och travade sedan en stund innan det fick räcka. Det var verkligen helt annorlunda ifrån Enter, men trodde att han skulle kännas mindre. Tyckte att det kändes att rida på en ponny med långa ben eftersom han har så kort hals jämfört med Enter. Toppen var överlag mycket mer kompakt och biffigare än vad Enter är. 
 
Var helt klart en kul grej att testa på att rida Toppen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0