13 juni

 
Fick nu på kvällskvisten världens sug efter att få rida. Paddocken är nyharvad i stallet och regnet som kommit under dagen har ju gjort under för alla grusvägar. Och så har jag ingen häst att rida. Visst är det typiskt? En dags vila kvar för Enter sen ska det springas fram och tillbaka för att studera hans gång. Är han fräsch så ska han sättas  igång men eftersom han vilat nu i en vecka så blir det nog minst två dagar bara skritt, sen lite trav. Så kanske på onsdag kan jag galoppera igen, om han är fräsch det vill säga. 
 
Igångsättning ska ju helst ske under samma period som vilan var på. Alltså i Enters fall en vecka, men jag tar det gärna lugnt och vill inte jäkta igång något bara för att rida lite "hårdare" utan det får helt enkelt ta sin tid det tar - förutsett att han är fräsch på lördag alltså. 
 
Förstår inte hur Enter kan se så lång ut på denna bild. Jag ser verkligen inget slut på honom typ. Då är detta en häst som har ponny size på täcken men har typ världens giraff hals jämfört med sin rygg. Fina lill killen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0