16 juni - Enter & Rossi

 
Idag blev det en skritt tur tillsammans med Cissi och Toppen i skogen. Finns inte så mycket att säga då vi bara skrittade och det hände inget märkvärt under ridturen. Dock var Enter hur skitig som helst när jag tog in honom, han som hållt sig så ren i typ en vecka nu men så var han tvungen att lera ner sig. 
 
Idag fick Rossi röra på sig igen. Han fick vara igår då jag inte orkade hålla på med honom. Igår särade vi på hästarna i hagen då varken Toppen, Rossi eller Pandora har lugnat ner sig och det har nu gått en vecka, känns inte som att det kommer lugna ner sig något. Då är det lika bra att vi har en valack hage och en sto hage. Tycker egentligen inte om att ha blandad hage då det ofta med min erfarenhet varit mycket konflikter, mycket ofta har det blivit att valackerna vaktar på stona och då börjar bråka med de andra valackarna. Enter mår dessutom som bäst psykiskt med bara valacker så är nöjd med beslutet även om det är synd med bara tre hästar i en hage. 
 
Eftersom hagen blev splittrad så hade Rossi lugnat ner sig jätte mycket jämfört med hur han var i fredags. Han skötte sig jätte bra när jag longerade och sen svampade av honom. Han tyckte det var lite jobbigt att bli sprayad med flugspray men ställde sig till sist snällt stilla så jag kunde spraya honom. Rossi är verkligen en jätte trevlig häst bara han inte ska hålla på att dryga eller vara sur, vilket han ofta gör. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0