23 juni

 
För första gången sen 6 juni så red jag seriöst och ett hårdare pass idag. Det var tänkt att jag och Cissi skulle rida för min moster, hade tagit fram hoppsadeln och martingalen för Cissi ville hoppa lite så då körde jag all in. Men när vi gjorde i ordning hästarna så var Toppens ena framben jätte tjockt och han var halt. Blev till att hänga tillbaka hopputrustningen och ta fram dressyrsadeln - kände inte för att hoppa om det ändå bara skulle vara jag. 
 
Började rida fram Enter för mig själv i skritt och trav innan min moster kom för att hjälpa mig. Det första hon frågade när hon kom var om jag hade tjuv tränat sedan sist då Enter gick jätte bra. Sånt gör mig glad med tanke på att Enter vilade mellan 7-15 juni och efter det har han inte ridits en endaste gång uppe på paddocken. 
 
Idag var det en bra dag att rida min häst. Satt mestadels där uppe och bara var sådär glad som man blir när allt är perfekt. För idag var han verkligen perfekt. Skritten, traven, galoppen, skänkelvikningarna och halterna. Allt satt. Kunde inte varit en mer nöjd ryttare än vad jag var när jag satt av idag. 
 
 
Det känns verkligen som att vi båda tagit gigantiska steg framåt i ridningen sedan vintern. Och jag tänker tillbaka till kvällarna som vi skrittade runt på stallplanen i vintras i mörkret - hur mycket det gav oss i ridningen. Förhoppningarna för denna sommar är att arbeta vidare med den ridning vi har nu, få en starkare häst. Genom detta vill jag återta arbetet med galoppombytena. I nuläget kan han inte göra samlade galoppombyten utan nu går dem mer på fart. Målet är att kunna göra galoppombyten på en serpentinbåge med tre bågar - alltså två byten väldigt tätt in på. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0