25 Juni

 
Ridningen känns verkligen hur lätt som helst just nu. Det känns som att vi är på topp just nu och allt bara kommer självmant. Hård trimmade dressyren idag med mycket galopp arbete och åter igen hoppade jag av med en härlig känsla från min häst.
 
Jag kan inte ens beskriva hur bra Enter var i högervarvet idag, han bara var där han skulle hela tiden. Perfektion kände jag några gånger under ridpasset. Galoppen var så fin i höger varvet. Samlad, power och fin form utan att slå ifrån sig. I vänster varvet var tempot lite högre då han inte än orkar bära sig på samma sätt som i höger varvet men annars var han väldigt härlig där också. 
 
Red ungefär på samma sätt som i söndags, började så men utvecklade allt eftersom. Testade på serpentinbågar i galopp men med halter på mitten. Detta funkade väldigt bra. Kände dock ibland att han blev aningens för stark och hängde sig i tygeln i avsaktningarna. Måste själv bli starkare i min ridning för att orka sitta tillbaka. 
 
Provade några galoppombyten också. Fick till ett sånt klockrent galoppombyte. Helt fantastikt var det. Samlat och med fin rytm. Detta kom efter att jag fick jobba röven av mig. Enter blir verkligen stark i galoppombyten och slänger sig in i dem vilket jag vill få ett stopp på. Måste börja rida bättre för att lyckas med detta. 
 
Det känns verkligen som att vi är på gång nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0