27 Juni

 
Idag fick det bli ett till trimmpass på paddocken för Enter och mig. Hade oturen att det skulle börja regna när vi precis kom ut ur stallet men det höll inte i sig så länge. Gjorde Enter lite vardagsfin med knoppad man idag igen, men man måste ju lyxa till tillvaron lite när man ändå bara är en hemma ryttare. 
 
Började med att skritta fram honom. Efter en stund plockade jag upp honom i skritten men gjorde inte så mycket med honom där utan gick vidare till att trava igång på relativt slappa tyglar. Här sökte han neråt men i en lång form, det fick duga som framridnings form. Tog sedan upp honom helt i traven och jobbade på stora volter och en åttvolt på hela paddocken. Han var lite tittig idag och blev då lite spänd tidvis i vänster varvet. Spändheten resulterade till att han kunde trippa åt sidan och slå ur formen. 
 
Tog sedan tag i galoppen. Här låg han på men jobbade i en fin form trots ett lite högre tempo. Några gånger fick jag ner honom ordentligt i tempo och då hade han en väldigt fin form och bärighet. Dock orkade han inte gå i det tempot hela tiden utan kunde bara ha honom så samlad stundvis. 
 
Red på serpentinbågar i trav med inslag av halter på mitten. Väldigt fin på denna övning. Innan jag började trava av honom så red jag på en mindre volt i galopp. Oj va härlig han var där, speciellt i höger varvet. När jag travade av låg han kvar fint i handen och hade en bra aktivitet genom hela kroppen. 
 
Avslutningsvis gjorde jag några skänkelvikningar i skritt och sen skrittade jag på serpentinbågarna innan jag skrittade av honom på lång tygel. 
 
Imorgon blir det uteritt, troligtvis även på lördag. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0