28 Juni

 
Idag blev det en tur ut i naturen. Enter behövde få komma bort från stallet själv då det var ett tag sen (okej måndag), men han har varit så tittig när jag skrittat igång honom ute så det var dags. 
 
När jag red iväg hade jag inte direkt någon plan vart vi skulle ta vägen, utan det blev mer att vi hamnade där vi hamnade. Skrittade ner mot Brunnby och sen red jag på ett gräsfält som inte är så jätte stort men som funkar bra när man är själv. Joggade igång Enter i traven runt hela fältet i båda varven innan det blev galopp runt hela. Efter 1½ varv i båda varven så visste jag inte vad vi skulle göra efter det så tog ett skrittpaus innan vi körde lite intervaller. Galopperade hela fältet åt ena hållet och sen skrittade vi tillbaka för att upprepa. 
 
Passade på att öka på lite vilket Enter hajade direkt så det blev full fart. Han är så rolig när han får dra på lite fart, flashback från sin karriär typ. Med spetsade öron och bakbenen som paddlar på för allt dem har sträcker han ut över fältet. Avslutade därefter och vi begav oss hem till stallet igen. 
 
 
 
Två bilder på Tasty som chillade lite när jag kom ut. Imorgon ska vi fixa iordning med tråd på några hagar och sen byta hage på hästarna. Blir bra det. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0