3 juni

 
Idag fick det bli lite longering för Enter. Tycker det är väldigt bra med longering/tömkörning då hästen får arbeta fritt med ryggen och inte har någon belastning där uppe. Dock anser jag själv att jag suger på longering och speciellt med Enter som gärna drar sig in mot mitten. Han blir även ofta rädd för saker eller t.ex. ett hörn kan han vara rädd för, då drar han sig in varje gång vid just det hörnet och så springer han iväg lite grann också. 

Jag brukar alltid longera med två tömmar, då får jag mycket bättre ut av passet för då kan jag hålla emot honom på yttern. Tyckte Enter jobbade på bra idag. Han fick gå på novabettet och ingen nosgrimma vilket han verkade funka på så funderar på att börja rida honom lite mer på det och se hur han är i ridningen på det. 
 
 
Enter börjar äntligen se fin ut i hullet. Kämpat med honom sen i augusti förra året, iår ska jag verkligen inte göra samma misstag som förra året. Tänker inte ha honom ute på nätterna lika länge som förra året. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0