30 juni

 
Eftersom det bara är 6 hästar i stallet just nu (+Tasty) så går inte allt vårt bete åt, detta resulterar i att vi ska slå hö på en av våra vallar eftersom ändå bara trampar ner gräset när det är så högt. Och för några dagar sen så körde Helmer med traktor och klippte kanten på hagen. Värsta galoppbanan nu typ så passade på att rida där idag.
 
Började med att skritta fram honom ute och sen travade jag två varv åt båda hållen för att jogga igång. Han kändes väldigt behärskad för dagen och travade igång fint. Efter det tog jag två galoppvarv åt båda hållen. Han var super fin på kortsidorna. Verkligen samlade ihop sig och sprang inte bara på. 
 
Efter detta tog vi en skrittpaus. Blev helt bombade av flugor, myggor och några bromsar. Både jag och Enter blev väldigt irriterade av dem, så efter skrittpausen körde vi två galoppvarv åt båda hållen igen innan vi travade av och skrittade av ute. Han var fin idag, väldigt lugn men tyckte även att det var kul och körde några skutt på ena långsidan. 
 
 
 
När allt fix med Enter var klart så släppte jag ut killarna i nya hagen. Toppen och Rossi sprang runt och luktade överallt och drog några små race. Enter däremot sprang upp till ledhålet som leder till hagen med massa bete. Den var tyvärr stängd och skulle öppnas upp någon timme senare. Enter hängde kvar där uppe och bara väntade på att få trycka i sig massa gräs. Efter ett tag gick han till dem andra för att utforska hagen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0