Året då drömmen slog in.

 
När jag var liten så prenumerade jag på Pollux som vilken annan liten hästtjej gjorde. Dem hade årligen en utlottningshäst om jag inte minns fel. Jag - som alla andra - önskade ju att jag var den som skulle vinna denna häst. Tänka sig, att FÅ en häst. Gratis. Likaså utlottningshästarna på Göteborgs horseshow, drömmen att få en häst. Jag vann aldrig nån av dessa hästar och jag blev ju självklart varje gång lika besviken - jag vinner aldrig nått. 
 
Men den 8 december 2007 var min mamma och kollade på en häst. En häst som vi skulle få, helt gratis. Min dröm gick alltså i uppfyllelse. Drömmen att få en häst blev sann. Dock blev det inte en utlottningshäst värd 100 000 kronor med toppstamm utan världens bästa Enter istället. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0