För fösta gången i mitt liv har jag...

Tog in Sigge direkt när jag kom till stallet, gjorde iordning honom och red sedan lite på paddocken. Igår joggade jag honom en lite stund, han var inte halt men däremot rätt stel vilket inte är så konstigt. Idag var han också väldigt stel men tog något varv galopp i båda varven vid olika tillfällen. Han verkade lite trött, men det kan vara värmen också. Hur som helst så blev det helt kravlös ridning, lät honom bara rulla på, mest bara för att han ska röra lite på sig.
 
När jag var klar med Sigge så tog jag in Digge, Alvas lilla b-ponny. Och gissa vad jag har fått göra?! Jag fick köra den lilla ponnyn idag!!! Det var första gången jag körde en häst med vagn och det var extra roligt eftersom han har tävlat i trav. Det var hur kul som helst och den lilla ponnyn kan verkligen trava fort och ändå var vi inte uppe i någon speciell hög hastighet. Satt mest och log medan jag såg den lilla ponnyrumpan framför mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0