Full rulle hela dagen

Sigge fick gå ett pass på gräsfältet idag. Han kändes seg och allmänt trött, vilket kan bero på värmen också. För att få igång honom lite så bestämde jag mig att jobba med lite övergångar, efter att ha värmt upp i samtliga gångarter. Han tog faktiskt övergångarna väldigt bra, till min förvåning. Avsaktningarna var inga problem men han var även rätt snabb på igångsättningarna. Sigge är fortfarande rätt stel i kroppen efter att ha tagit det lugnt i några veckor, så imorgon ska Annelie få rida honom lite. Jag frågade henne då jag känner att det är bättre om han kommer loss på riktigt än att jag ska försöka och så lossnar han inte helt. Så imorgon rider Annelie honom och jag får rida en av hennes hästar, bra deal om ni frågar mig!
 
 
 
På torsdag åker vi till Ransta och tränar för Monica, vilket ska bli superkul! Har nämligen forskat lite om Sigges tidigare liv och även fått kontakt med en av hans tidigare ägare som hade honom väldigt länge. Hon har berättat en hel del om honom och man hör verkligen att det är Sigge hon pratar om. Har även fått veta att Sigge stod i Ransta efter att han slutade på galoppbanan och det var där som han skolades om. Så Monica vet vem han är och hur han var då, så ska bli väldigt roligt att komma dit med honom!
 
Idag har jag även ridit en av Annelies hästar, hur kul som helst! Det är verkligen stor skillnad jämfört med Sigge, lite mer egen motor, rolig häst faktiskt! När man får en sådan möjlighet så tackar man ju inte direkt nej :)
 
Imorgon blir det tidig morgon för körlektion på bilskolan och sedan direkt till stallet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0