Jag lever fortfarande!

Har varit lite dålig med uppdateringen den senaste tiden känner jag, så ber om ursäkt för det. Mycket har hänt, jag har tagit körlektion, spenderat större delen i stallet, började jobba i måndags och massor mer! Men för tillfället ligger jag just nu i soffan och är sjuk, kände av det igår under kvällen och idag blommade allt ut, suck!
 
I onsdags hade jag ett härligt ridpass med Sigge. Han har varit väldigt stel de senaste veckorna och jag har liksom inte riktigt helt fått loss honom. Men i onsdags sa jag till mig själv hela tiden "ge inte upp, nu SKA han lossna", så efter några övningar blev han riktigt fin och mina ben väldigt trötta. Satt bara och log, kändes som att allt hade fått en vändning. I onsdags anmälde jag mig även i sista sekund till en pay and jump som var i torsdags, då det fanns en ledig plats i trnsporten och Annelie skulle ändå dit, så jag hängde på, alltid bra träning.
 
Så i torsdags rullade vi till Vänsta för att hoppa en pay&jump. Anmälde bara till en klass, så hoppade bara en runda på 1m. Sigge var sjukt fin hela tiden, på framridningen trampade han på väldigt bra och kändes rätt mjuk också, för att vara honom. När jag skulle börja hoppa fram drog han på som tusan, vilket var jättekul! På banan var han väldigt fin, trampade på och ja, allt kändes bara så otroligt bra. Mitt mål med den rundan var att jag skulle rida en felfri runda och framför allt tänka på vägarna, då jag brukar bli lite för hetsig och alltid ska vända innanför på alla ställen det går. På träningarna får jag alltid kommentarer om att jag ska rida bättre vägar. Jag är supernöjd med Sigge och faktiskt med min egen ridning också, men självklart har jag massor att jobba med.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0