Lång men rolig dag

Dagen började med en promenad, i hundens sällskap, till pappa som kom hem från Qatar idag. Tyvärr stannar han bara i några dagar så får passa på att umgås med honom! Efter en lugn dag hemma sen stack jag till stallet vid 14.30.
 
Red Sigge i ca 30 minuter på ett gräsfält. Red kravlöst i samtliga gångarter men fick driva lite för att han ens skulle gå framåt. Efter lite galopp så tramapade han på. Sigge verkade tycka det var lite roligt att komma ut på ett fält och dessutom har vi inte varit där sedan i vintras, så vi båda njöt! Annars var det inge speciellt, händer liksom inte så mycket på ridturerna dessa dagar. En veterinär kommer ut till stallet någon dag snart så tänkte passa på då att rådfråga lite om Sigges ben och om det finns något jag kan göra eftersom det fortfarande är lite tjockt. Däremot går det ner när jag rider. Hur som helst så skadar det ju inte att rådfråga.
 
 
När Sigge var klar åkte jag till Skästa för att titta på Annelies hoppträning, lika roligt som vanligt! Jag tycker det är nyttigt att se andra rida och höra lärarens kommentarer, det är alltid något man kan ta med sig och jobba med själv. Dessutom får man inspiration på övningar och varför dem är bra, vilket är viktigt att veta så man inte bara gör en övning för att göra den, men sedan inte vet vad det ger för nytta.
 
Imorgon blir det uteritt tillsammans med Annelie och sedan ska jag få rida Fröken, wihoo! Ser fram emot morgondagen då fler roliga saker händer!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0