Live every second like it was my last one

De senaste dagarna har jag haft fullt upp, jag har ridit två hästar varje dag, varit på körskolan och tillbringat tid med familjen.
 
Idag var jag i Ransta med Sigge och hopptränade. Fick jobba som tusan på uppvärmningen då han var lite stel, men när vi väl hade börjar hoppa lite så kom han loss. Han var fin så länge jag red ordentligt. Tränade på lite olika saker och fick jobba en del med min sits, att luta mig mer tillbaka. Jag vet själv också att jag tänker för mycket på att få fram honom så då lutar jag mig framåt vilket gör att skänkeln åker upp, tyglarna blir lite slappa och han blir lång och dyker ner. Måste kommma tillbaka lite mer och på så vis får jag även upp honom lite.
 
Det var väldigt roligt och intressant att höra Monica berätta hur han var tidigare. Vissa saker kunde jag inte riktigt föreställa mig om honom, som att han var väldigt högt med huvudet och svårt att få ner honom om jag uppfattade rätt. I dagsläget är det helt tvärtom, han är rak och lång, försöker få honom att komma upp mer. Men det var väldigt roligt att höra hennes version av Sigge och hur han har varit mer på träning. Försöker ta reda på så mycket som möjligt om honom.
 
 
Efter träningen blev det lunch med Annelie och sedan ett pass i paddocken på en av hennes hästar. En fux på kring 1.80 i manken som är hur maffig som helst att rida! Shit vilka gångarter säger jag bara. Idag sa hon att jag kunde jobba lite med bommar och igår fick jag hoppa honom lite, vi kom upp till en höjd på 1.10 m, som visserligen inte är någon höjd för den hästen som tävlar på hög nivå. Det var superkul och riktigt häftigt!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0