Ridit två hästar i regnet

Sigge fick gå en liten stund på vallen idag igen i sällskap av Annelie och en liten ponny. Denna ponny sprang väldigt snabbt vilket gjorde att Sigge trampade på rätt bra för att försöka hänga med i tempot. Övrigt verkade han piggare idag jämfört med igår. Red inte så länge och jobbade honom inte i någon form, men tyckte det räckte för honom. Imorgon blir det en uteritt!
 
Efter Sigge var det dags för Fröken att få röra på sig. Jag la ut fem galoppbommar som jag jobbade över. Fokus låg på att hon skulle vara lugn och inte dra och/eller öka i själva serien. Sist jag gjorde detta drog hon en hel del, men fick då hjälp med hur jag skulle göra och idag var hon jätteduktig. Några gånger ökade hon en hel del men de flesta gångerna galopperade hon lugnt och fint. Det kändes jättebra med tanke på att hon var lite spänd när jag hoppade upp och hoppade för saker jag inte ens såg. Haha hon är lite söt ändå!
 
 
Det dryga var att det regnade hela tiden när jag var stallet och när jag red Fröken så öppnade himlen sig för en stund. Men men, kul var det i alla fall!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0