Rossi

 
Nu under helgen har jag hand om min kusins häst - Rossi. En 6 årig valack efter Carte d'Or. Han är rätt speciell att rida då han kan bli rätt bänglig och dryg när han tycker att det blir för jobbigt. Idag skötte han sig väldigt bra faktiskt när jag red på paddocken. Valde att rida där eftersom jag inte ridit honom sen förra sommaren så ville inte ge mig ut själv om han skulle testa mig eller nått sånt. 
 
Det är väldigt annorlunda att rida Rossi när man är van vid Enter. Enter är så mycket mer stadigare och blir inte lika slingrig som jag upplever Rossi, och Rossi är också mycket mer känsligare än Enter. Bara jag la an någon skänkel mer än den andra eller tog mer i en tygel så flöt han åt sidan.  
 
Red intensivt i ungefär 30 minuter sen framridning och avskrittning på det. Jobbade mycket med galoppen och tänkte på att få honom framåt så han inte skulle bli för mycket på stället och då kanske börja konstra lite. Tyckte han höll sig i skinnet men han visade även lite av sin dryga sida i vänstergaloppen som är jobbigast för honom. 
 
 
Imorgon blir det förhoppningsvis uteritt med mamma annars kanske jag rider ut på Rossi tillsammans med Cissi och Toppen ifall hon ska rida ut. Vi får se hur det blir! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0