Superhärlig ridtur!

Tjenare! Hade ni en trevlig midsommar? Min började med en härlig och väldigt lång uteritt tillsammans med Johanna och Annelie. Resten av dagen, och även lördagen, spenderade jag i stugan med familjen.
 
Idag vaknade jag av ett sms från Annelie om jag skulle med ut på uteritt, så kastade i mig lite frukost och drog på mig ridkläderna. Några minuter sedare satt jag på moppen på väg till stallet. När jag kom fram gick Sigge omkring på Annelies gräsmatta helt lös och betade lite, härlig häst det där. Svällde hans betfor och sedan fick han komma in i stallet.
 
 
Idag fick jag se en ny väg, en väldigt bra konditionssträcka. Problemet är bara att jag är inte helt säker på om jag hittar dit igen, haha. Sigge fick ligga på från första skrittstegen för att hinna med i tempot. Han har lite svårt att hänga med i skritten, men i traven och galoppen går det bra. Hur som helst så var han fin och han har nog bättre kondition än vad jag tror. I galoppen drog vi på som bara den ett tag, men det gick bra, riktigt härligt! Sista galoppen tog vi över ett öppet fält. Vi släppte hästarna och kände hur Sigge bara försvann under mig och drog iväg. Superhärlig ridtur måste jag säga som jag lugnt kommer rida fler gånger, om jag nu kommer ihåg den vill säga ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0