Tidig morgon i stallet

Trots att jag mådde skit igår och även imorse gick jag upp vid 7 för att åka med Johanna till stallet. Egentligen hade vi planerat en långtur med kondition, en som Annelie visade mig för någon vecka sedan. Men den planen ändrades eftersom det regnade under natten och även regnade när vi red och galoppsträckorna är på gräs, och för att jag inte mådde så jättebra heller, då var jag inte så sugen på att ge mig ut på en ca 2 timmars tur. Så istället blev det en sväng till travbanan, det var ett tag sedan jag var där sist. Sigge kändes väldigt fin, jobbade honom inte i någon form utan ville mest att han skulle få ur sig lite energi. Som sagt så kändes han fin och lyssnade bra, så jag är nöjd.
 
Sigge fick stå inne en stund efter ridning då Fröken skulle få äta lite och jag fixade lite i stallet. Haha han tycker verkligen inte om att vara inne, han skulle minsann bara ut, stampade hela tiden och gnäggade. Släppte honom sedan i en hage med lite mer gräs i, tillsammans med Findus, så är Annelie snäll och släpper över honom till hns vanliga hage ikväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0