1 Mars

 
Idag skulle det varit ett perfekt väder om det inte skulle blåst så mycket. Solen sken och det var nästan inga moln på himlen men så blåste det ju stundvis tyvärr storm. Och eftersom det blåste så mycket kände jag inte för att rida ut själv så det fick bli en promenad och lite trickträning i solskenet istället.
 
Direkt när jag kom till stallet hämtade jag in Enter och lindade av hans lindor som han hade haft sedan igår. Bytte paddarna mot Back on Track paddar och lindade på nytt. Enter fick gå i hagen på framsidan med lunch hö och bara strosa medan jag mockade. 
 
När jag var klar så hämtade jag in honom och bytte utetäcket mot en finare ulltäcke innan vi gick ut på en promenad. Vi började promenaden med att träffa på en shetlandsponny med ledare som Enter tyckte var hur läskig som helst men han kom förbi den lilla shettisen. Senare fick även Enter vara med om snöras från tak, vilket var ännu läskigare men han skötte sig bra. 
 
Väl tillbaka så fortsatte vi att träna på Spansk skritt, som gick jätte bra. Märker att han tänkt igenom det sen vi tränade sist för han verkade ha jätte lätt för det idag. Ett stort steg framåt. Började även med ett nytt trick och så tränade vi lite med bugningarna som vi är fast med. Men allt gick jätte bra idag! 
 
 
/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0