3 mars

 
Hade tänkt ta mig i kragen och rida dressyr med dressyrsadeln idag när det var så fint väder. Men sen när jag tog in Enter så hade han tjocknat i ena bakbenet igen. Samma bakben. Han var så fin i det igår efter vi ridit så lindade aldrig på några nya lindor över natten och idag var han tjock igen. I fyra dagars tid har jag lindat hans ben med Back on Track paddar när jag har ridit och sen vanliga paddar under resten av dygnet och benet blev mycket bättre, finare än vad det brukar så då valde jag att inte linda på med vanliga lindor från igår till idag. 
 
Blev ingen dressyr utan skrittade ut med Cissi i lilla skogen en stund krånglade vi oss runt där inne sen red jag lite fram och tillbaka på asfaltsvägen framför stallet ett tag och arbetade honom där med skänkelvikningar och halterna + formen. Inte så ansträngande men nyttigt då det ofta blir att man rider på volt annars eftersom det är ju så mycket enklare att få hästen mjuk så det var nog bra med lite rakt spår idag. 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0