6 mars

 
Måste säga att Enter känns så fräsch just nu och han är riktigt fin i ridningen. Idag red jag i hagen som dem går i och det är jätte bra snömängd där nu, inte för djupt så det är ansträngande men endå någon decimeter så det går att rida. Längde mina läder ett hål idag, vägen till en bättre sits tar tid och har under en tid försökt länga lädrena eftersom jag red med så otroligt korta läder under sommaren. Men det är på gång nu! 
 
Red som sagt i hagen idag, gjorde även det igår men då red jag samtidigt som Cissi och Toppen så då blev det mer bara att han fick röra sig lite, inget avancerat. Men idag körde jag lite dressyr. Vill inte jobba för mycket dressyr nu innan paddocken blir ridbar för det känns inte helt rätt förutsättningar att han ska behöva gå på ojämnt underlag och i djupsnö och så ska jag kräva en bra form och allt sånt. Men iallafall så var underlaget i hagen helt okej så då tränade vi lite galoppombyten. ALLA satt. Oavsett från vilken galopp så tog han alla! Var nästan lyrisk efteråt eftersom han brukar ha svårt för ena hållet men nu gjorde han även dem perfekt. Visst blir han lite studsig och lätt bak men det får man räkna med när det är Enter. 
 
Tränade även några ökningar i traven vilket jag tycker också är grymt kul och det går framåt. Ser verkligen fram emot när paddocken blir ridbar så vi kan komma igång ordentligt för han är så fin nu, formen finns verkligen där i alla gångarter och i alla lägen. 
 
 
/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0