Full fart i stallet

Slutade tidigt i skolan så kom ut till stallet vid 14. En uteritt var inplanerad, vilket var hur härligt som helst! Solen sken, det var inte så jättekallt, hästen var dunderfin och pigg som tusan, allt var bara härligt. På galoppvägen var han spänd för allting och hoppade för minsta skugga och tvärnitade för en sten vid sidan om. Roligt när han har energi, men hade varit ännu roligare om han använde den på rätt sätt. I övrigt var han suerpfin och det känns riktigt bra inför tävlingen på söndag. 
 
Efter den underbara ridturen fick Sigge gå ut i hagen utan täcke, får passa på när är sådant härligt väder. Under tiden mockade jag boxen, fixade mat, gjorde rent och smörjde in sadeln och fixade lite annat. Sigge ska få sova inne nu två nätter innan tävlingen. Vet egentligen inte hur mycket det hjälper, det visar sig väl. Däremot ska han få stå i en utebox (där en annan häst behövde sällskap) vilket jag tycker är jättebra. Han såg så nöjd ut när jag åkte därifrån, är bara orolig hur hans ben ser ut imorgon efter att han stått på box en hel natt. 
 
 
Imorgon ringer klockan tidigt igen och jag ska vara i stallet vid kl 8. Det var allt bra länge sedan jag sov ut ordentligt under en helg. Då ska jag först mocka + fixa maten, hinner jag ska jag även putsa tränset och stävlarna innan jag åker till Eskilstuna då Annelie ska tävla. När vi väl kommer tillbaka ska jag fixa Sigge, finns en del att göra så det kommer nog ta lite tid. Sedan är det bara att hem och sova för att orka upp tidigt på söndag och tagga för tävling!! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0