Galopp på barmark!

Årets andra galopp på barmark, känslan går inte att beskriva! Travbanan som ligger ganska nära stallet har tinat (det är lite is kvar på några ställen, men som går sönder när man rider där) och är faktiskt väldigt mjuk, det blir ordentliga spår efter Sigge. Som jag har längtat!!!
 
Red där för några dagar sedan, men då kunde jag inte släppa för en sekund då Sigge var ritkigt taggad. Körde väldigt ordentligt då, vilket märktes då han var lite trött dagen efter. Idag red jag dit igen, men red inte alls lika hårt. Trots att han låg på så in i ******* så släppte jag honom lite och lät honom sträcka ut sig, samlade bara upp lite när i alla kurvor och när det blev lite is. Blev lite intervallträning då han fick dra på ett varv, skritta en liten bit innan vi bytte varv och sedan galoppera på igen. Snacka om att han var glad! Längtar mer är någonsin tills snön har försvunnit helt, så mycket som väntar. Skönt att travbanan är bra nu i alla fall, nu ska konditionsträningen komma igång ordentligt.
 
 
Han blev inte så jättetrött idag då jag inte red så länge, men det var meningen. Planen var att han skulle få sträcka ut sig lite idag samtidigt kanske bli av med lite energi i alla fall. Sen blir det att trimma på dressyren måndag - onsdag. Från och med torsdag ska Sigge få tio dagars vila, för jag åker nämligen till Qatar då för att hälsa på min pappa över påsklovet. Kul att rida en häst som vilat och som redan nu har massor av energi och vårkänslor. Men han har gått rätt ordentligt den senaste tiden så han förtjänar några dagars vila.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0