Igår!

 
Igår drog jag och Enter ut och klättrade lite i eftermiddagsskymningen. Lite kyligt men helt okej så det var rätt mysigt att bara vara själva ute och lulla fram. När vi bara hade kommit en bit ifrån stallet så såg vi tre älgar på nära håll sen kom det massa människor gåendes från alla olika håll så Enter blev rätt spänd och uppmärksam men gjorde endå det jag bad honom om. 
 
Började med den lättaste backen som är en jättebra uppvärmningsbacke, den traskade vi uppför några gånger innan vi övergick till den brantare backen. Den är verkligen hur brant som helst på vissa delar. Den börjar jätte brant, sen blir den lite enklare innan den avslutar med en brant igen. Skit bra verkligen! Första gången i den branta backen var jag typ inte beredd när Enter kastade sig uppför så fick ta tag med armarna runt halsen, hahah. Efter vi hade klättrat en stund galopperade vi en kort sträcka innan vi skrittade hemåt igen! 
 
 
Nu när vi kan rida ut själva inser jag egentligen hur jobbigt det var att inte kunna rida ut själva förut. Bara för 1,5 år sen kunde vi inte rida ut och klättra själva, eller vi kunde men jag hade en galen häst i klätterbacken och på vägen hem. Nu är han lugn överallt ute själv. Förut kunde jag inte bestämma själv vart och hur jag ville rida utan fick mer anpassa mig till andra i stallet och dem skulle rida ut så jag kunde ha sällskap. 
 
Tack gode gud för utveckling och mognad! 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0