Makes me feel like I can't live with out you.

 
Idag var Enters temperatur uppe på 38,4. Hade väl för stora förhoppningar när den var nere på 37,9 två dagar i rad antar jag. Det rann även mer vätska i det andra ögat också men det är iallafall inte lika svullet som det andra är. Men om man ska se en förbättring så är det värsta ögat inte lika rött längre utan slemhinnorna börjar få en mer normal färg. Och slutligen så rann det lite genomskinligt men tjockt snor i ena näsborren, vilket det inte gjort innan förutom en dag. 
 
Åh. Det är ju aldrig kul när ens bästa vän är dålig men jag gör inte saken bättre över att vara världens hypokondriker. När han blev dålig så tänkte jag direkt det värsta. Även nu med hans öga. Står ofta när jag mockar och tänker på vad som skulle kunna utvecklas. Att han har någon rispa på hornhinnan, att han blir blind, att man måste operera bort ögat. Det är säkert ingenting speciellt men endå blir jag så stressad och orolig. 
 
 
Fixade allt till både Enter och hans granne Lilly idag. Öppnade en ny hösilage bal och packade höpåsar för fem dagar plus höpåsar till Lilly. Tror nog att jag packade nästan 90 kilo hösilage. La även ut hösilage till tjockis damerna i hagen och Enter fick sin vanliga rutin i lilla hagen framför stallet. 
 
Borstade, tempade och tvättade båda ögonen efter det. Innan jag åkte hem så ställde jag in Enter i stallet. Ingen annan häst var inne, men han hade sin betfor när jag åkte så då såg han lugn ut. Hoppas bara han inte drog runt allt för mycket även om han kanske bara var själv i 15 minuter. 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0