Man ska vara snål!

 
Har suttit den senaste timmen och kollat runt på olika ridsportshopar efter ridbyxor och skor. Har dock inte hittat något som lockar än, men känner att jag behöver nya. 
 
Jag vill inte lägga ut så jätte mycket pengar på det och jag känner verkligen inte för att lägga ut 800 kronor på ett par Mountain Horse jodhpurs som kommer vara jätte slitna till hösten, även om jag älskar dem skorna.
 
Förra våren köpte jag två par ridbyxor på medlemsdagen hos Glada Hästen i Spiltan, ena ridbyxorna var ett par helskodda John Whitaker. Helskodda tänkte jag eftersom dem oskodda gick sönder i grenen efter ett halvår av daglig användning och jag vill helst att dem ska hålla lite mer än så. Jag använde nog dem helskodda ridbyxorna max 15 gånger totalt och sen en dag när jag skulle dra på mig dem så var det stora hål i skoningen. Ett par helskodda ridbyxor ska hålla betydligt mer än 15 gånger och det blev ju ännu surare eftersom ridbyxorna kostade 1000 kronor. Och nu känner jag inte för att lägga ut så mycket mer pengar på ridkläder och ridskor. Allt går ju tillslut sönder och då känns det som att jag bara slänger iväg pengarna. 
 
Och visst, man får vad man betalar för. Men av erfarenhet vet jag att dyra märken går sönder nästan lika fort som ett par för 299 kronor från Hööks. 
 
 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0