Mycket att jobba med

Det var ett tag sen sedan jag uppdaterade, ber om ursäkt för det. Under denna tid har Sigge blivit vaccinerad och fått täderna fixade. När det gäller ridning så har vi ridit ut, men mestadels traggat dressyr på en stor volt. Underlaget är inte på topp nu så håller mig till en volt som vi gjort där det är bra underlag. Däremot så börjar fantasin på övningar sjunga på sista refrängen. Det har blivit mycket träning för min del, att jag ska sitta rätt, ha bra stöd och att det är Sigge som ska mjukna. Det är lättare sagt än gjort. När jag kortar tyglarna och försöker jobba honom utifrån det drar han sig utåt och/eller backar. Oerhär irriterande när det tar ett bra tag innan jag ens får honom att gå framåt. Jag kommer åt honom på ett annat sätt nu och han gör allt för att komma undan arbetet. Han drar mig totalt ur sadeln, känns som om jag inte har någonting att sätta emot med.
 
 
Igår red jag samtidigt som Annelie, så fick några tips och hon hjälpte mig en liten stund med galoppen. Det var inte många minuter, men under den lilla stunden var mina ben döda och ändå hade han inte direkt någon bra form eller så. Detta är inte så lätt för oss, så det har absolut hamnat på min "att-jobba-med-lista". Formen är mycket bättre nu och han har lyft ryggen massor, betydligt mer än jag någonsin kunnat tänka mig. Så nu har han satt lite muskler och konditionen är det inge fel på, så nu ska jag verkligen börja jobba med mig själv, med min sist och stöd, verkligen på tiden. Det är inte lätt och jag stöter på nya problem varje dag. Men det SKA gå!
 
Längtar verkligen tills paddocken är bra, har så mycket planer som väntar. Dessutom kanske en ny grej är på gång, vore så roligt om det skulle fungera. Vad det är berättar jag mer om lite längre fram när jag vet mer!
 
Snälla vår, kan du inte komma på riktigt nu?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0