Ridtur i solen med härligt sällskap!

Dagens ridpass bestod av en uteritt igen, med Johanna och Annelie. Vi red till travbanan igen. Eftersom Sigge har varit så frukatansvärt pigg ett bra tag nu och knappt hållt sig på mattan, så bytta jag till tränset med pullarnosgramma och satte även på mig västen. Bestämde mig för att hur mycket han än bockade idag så skulle jag inte ge mig för en sekund utan galoppera tills han verkligen la ner och jag skulle vinna "bock-kampen".
 
Självklart när jag är så förberedd och verkligen gjort upp en plan för hur jag skulle rida, så var Sigge betydligt lugnare idag. Fick mig en åktur upp till skyn av ett bocksprång, men så mycket mer var det inte. Han försökte några gånger men höll upp huvudet och han höll sig på marken. I övrigt var han riktigt lugn. Skönt när han är så, att han ska ta ett glädjeskutt och sedan sluta, för han brukar annars köra en hel serie och känns som om man aldrig får stopp på honom. Samtidigt ville jag nästan att han skulle vara som han var igår, lika galen rent ut sagt och stegra sig som han gjorde (det var första gången under drygt 4 år som han gjorde det), för att visa Annelie. Ingen tror på mig när jag berättar hur han kan vara (framför allt hur han var igår). Får bara kommentarer som " Sigge? nej det tror jag inte på!", "Skulle Sigge, 21 år och lugn som en filbunke göra något sådant? Nej det tror jag faktiskt inte". Så hade på ett sätt varit lite roligt att visa och samtidigt som jag kanske kunde få några tips på hur jag ska rida när han blir så, känns som om jag kommer behöva det med tanke på att han har musklat på sig en del under vintern.
 
Hur som helst så gick det bra idag, vi red två varv på travbanan och red sedan till rakbanan och vidare en annan sväng.
 
Bilden är från bland de första passen när han kom till mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0