Samma sak varje dag.

 
Känns som att jag verkligen inte har något att skriva om nu när Enter inte rids. Jag gör ju ingenting i stallet känns det som. Varje dag är den samma. 
 
Såhär har en dag i stallet sett ut nu denna vecka: 
 
- Flytta Enter från vanliga hagen till lilla hagen framför stallet.
- Ge han hösilage och vatten.
- Mocka, fixa vattenhinken, höpåsarna och kraftfodret. 
- Borsta och tempa Enter.
-  Tvätta höger öga och lägga i ögonsalvan.
- Ge han hans lusern. 
- Flytta tillbaka honom till vanliga hagen med polarna eller ställa in i boxen om det är dags för intag.
 
Börjar sakna ridningen nu. Nu börjar jag känna att det var evigheter sedan även om det bara var en vecka. Förstår inte hur folk som bara rider en gång i veckan kan klara sig, jag skulle få ryck om jag inte kunde rida minst 5 dagar varje vecka, hahah.. 
 
Längtar tills hans öga blir bra så vi kan börja sätta igång igen. Tror jag ska gå ut och gå med honom någon dag snart så han får komma ut lite. Även om Enter inte blir påverkad i tempramentet av att vila så här länge så kan det ju vara en kul omväxling för honom att komma ut en stund varje dag också förutom hagen då. 
 
 
/ Ebba 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0